Idén is kiderült, kik az ügyfélkiszolgálás legjobbjai hazánkban
A Provident Pénzügyi Zrt., a Mercedes – Benz Hungária Kft., a N-U-R Neckermann-utazás Szolgáltató Kft, az Openhouse
Ingatlan Franchise hálózat valamint a Vodafone Magyarország Zrt. nyerte el a Kiválóság az Ügyfélkiszolgálásban Díjakat
Budapest, 2011. október 14. – Immár harmadik éve ismerhetjük meg a Kiválóság az Ügyfélkiszolgálásban Díj nyerteseit.
A verseny három kategóriában zajlott, a személyes és a telefonos ügyfélkiszolgálás mellett idén e-mail-en keresztül is
mérték a szervezők az ügyfélkezelést. Kategóriájában a Provident Pénzügyi Zrt., a Mercedes-Benz Hungária Kft., a N-U-R
Neckermann-utazás Szolgáltató Kft., az Openhouse Ingatlan Franchise hálózat és a Vodafone Magyarország Zrt. vehette át
az első helyezettnek járó díjat. Személyes kategóriában a Telenor Magyarország Zrt. érte el a távközlési ágazaton belüli
legjobb eredményt. Az elismeréseket, díjakat ünnepélyes gálavacsorával egybekötött díjátadón adták át a szervezők.
A verseny célja, hogy fejlessze a hazai üzleti kultúrát, valamint lehetőséget ad a résztvevő vállalatoknak ügyfélkiszolgálási
színvonaluk összehasonlítására ágazatokon belül és ágazatok között is. A megmérettetés során több mint hatezer ügyfelet
kérdeztek meg, és közel kétezer próbavásárlói tesztet értékeltek a szervezők, mely alapján kialakult az induló cégek rangsora.
„A személyes kiszolgálás kategóriában a próbavásárlók 85%-a érezte fontos ügyfélnek magát, és ismerőseinek is ajánlaná a terméket,
szolgáltatást. 65%-ban láttak névkitűzőt, névtáblát az ügyfélszolgálati munkatársnál, és 56%-ban kaptak ajánlatot egyéb termékre,
szolgáltatásra.”- magyarázta Mózes István, a ClientFirst Consulting Kft. ügyvezető partnere. „A telefonos ügyfélkiszolgálás
tesztelése során 93%-ban első kísérletre létrejött a telefonos kapcsolat, valamint a kapcsolati időt 97%-ban megfelelőnek
tartották a próbavásárlók. A call-center munkatársainak csupán 51%-a használt megerősítő mondatot, illetve 76%-a élt valamilyen
búcsúzómondattal. Az elektronikus vevőkezelés mérése során 99%-ban egy órán belül kaptak visszaigazoló e-mail-t, és csupán 33%
köszönte meg, hogy az ügyfélszolgálatukhoz fordult, illetve 33% használt elköszönő, búcsúzó formulát. A 2011-es verseny során a
próbavásárlók több mint félezer üzletet teszteltek, és közel 140.000 kérdésre adtak választ.”- fűzte hozzá a szakember.
„A program során mért adatok mellett az is nyilvánvalóvá vált, hogy az igazán kiváló teljesítményeket az ügyfélkiszolgálás területén
azok a vállalatok érik el, amelyek képesek a magas szakmai tudást a személyes kiszolgálás varázsával ötvözni a mindennapi vevőkapcsolatokban.
Bízunk benne, hogy minél több hazai vállalkozás is csatlakozik programunkhoz a jövőben, és képes lesz felvenni a versenyt a nagy
nemzetközi hátterű vállalatokkal az ügyfélkiszolgálás területén is” – nyilatkozta Kricska István a ClientFirst Consulting Kft. ügyvezető partnere.
A Kiválóság az Ügyfélkiszolgálásban Díj szakmai támogatója a Budapesti Kommunikációs és Üzleti Főiskola, a verseny jogi tisztaságát az e|n|w|c nemzetközi jogi iroda szavatolta.
A Kiválóság az Ügyfélkiszolgálásban Díj 2011 évi helyezettei:
Személyes kategória (Nagyvállalati méretcsoport)